1. 1 szt / pc 110/110 cm, 2. 5 szt / pc, 24/30 cm

1. Fotografia filmu „The Hours” z 2002 roku w reżyserii Stephena Daldry, zdjęcia Seamus McGarve.
Film ma swój początek i koniec. Po skończonym obcowaniu z dobrym kinem zawsze odczuwam pustkę, brak mi czegoś niedookreślonego, brak obrazów, brak bohaterów, brak tamtego świata. Cykl fotografii „Filmowy defekt samotności” jest próbą zatrzymania na zawsze tegoż świata. Można w nieskończoność kontemplować ból samotności, kompozycję kadru, wystudiowany światłocień cierpienia.
Poruszone zostało uchwycone, zawładnięte i uwięzione na eksponowanym papierze. Postawa „zawłaszczeniowa” to oddanie hołdu twórcom filmowych kadrów, ich ulotnym obrazom.

Photography in the film “The Hours” directed by Stephen Daldry, photography Seamus McGarve. The film has its beginning and end. After watching a good film I always long for something indefinite, I miss some pictures, I miss the characters, the created world. The cycle of photos titled “The Film Defect of Solitude” is an attempt to retain that world for a longer time. You can go on contemplating the pain of solitude, the composition of frames, the sophisticated chiroscuro of suffering.
It was captured, overcome and imprisoned on the exposed paper.
The attitude of “possessing” is a tribute paid to the creators of the film frames, their transient images.


2. Dokumentacja jednej z wystaw odbywającej się w ramach ubiegłorocznego 40 Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w francuskim Arles 7.07 - 13.09 2009. / Documentation of one of the exhibitions taking place at the 40th International Festival of Photography in Arles in France between 7.07 - 13.09 2009.
Prezentacja wystawienniczo bardzo ciekawa.
Fotografie jednego ze współczesnych wielbicieli męskich wdzięków Davida Armstronga przyklejone zostały bezpośrednio do ściany bez delikatności, taśmami klejącymi, ofoliowane, zapakowane a później rozdarte. Rozrzucone niedbale w obskurnych wnętrzach. Zderzenie technicznie dobrych odbitek, wymuskanych męskich ciał (prezentowanych w męskich modowych edycjach Vogue) z surowością i nonszalancją ekspozycji.

A very interesting presentation of the exposition.
Photos by one of the contemporary admirers of men’s good look David Armstrong were stuck directed to the wall by means of ashensive tape, foiled, packed and then torn. Scattered carelessly in dingy interiors. A technical combination of good prints, sleek masculine bodies (presented in men’s fashion editions of Vogue) with austerity.