Performance „Spam” odbywa się na wernisażu lub finisażu w galerii. Znajduję się wśród zgromadzonej publiczności. Początkowo nikt nie zauważa, że mam na ramieniu torebkę wypełnioną landrynkami, jest ich około trzy kilogramy. Nagle podchodzę do kogoś z tłumu i wkładam w jego usta landrynkę, jedną, drugą, trzecią… całą garść twardych cukierków, by wypełnić nimi jego usta po brzegi.
Z determinacją dopadam ust wybranych osób, a niektórych z nich kilkakrotnie. Część publiczności buntuje się, ale kontynuuje rozmowy i nie zauważa powtarzającej się zależności między prowadzoną rozmową a jej uciążliwym następstwem. Umownym celem akcji było uzyskanie chwili ciszy, wystarczyło zamilknąć.
Performance „Spam” przybiera postać gry, której reguły znane są tylko jej autorowi, a wciągnięci w nią gracze bez szansy zrozumienia sytuacji ulegają manipulacji, poczuciu zagrożenia, które prowadzi ich ostatecznie do ślepej samoobrony.

Performance "Spam" miał miejsce w lipcu 2009 w Gdansku. Więcej informacji na temat tego performance znajdziecie na stronie http://www.angelikafojtuch.net/spam.htm Istnieje rowniez zapis video tego działania.
Performance “Spam” Angelika Fojtuch; Fot. Marek Frankowski; Gdańsk 2009

Plakat z festiwalu w Marsylii i drukowane zaproszenie z GGM na obu motywem przewodnim jest zdjęcie z mojego performance.

1. Dokumentacja fotograficzna i dwa zaproszenia dotyczą performance „Spam” w Gdańskiej Galerii Miejskiej w 2009 r.; na zaproszeniu: Angelika Fojtuch Performance „4U” w interakcji z Michel Collet, 2nd Thessaloniki Biennale of Contemporary Art w 2009 r.

2. Plakat i dwa zaproszenia dotyczą festiwalu performance Preavis de Desordre Urbain w Marsylii w 2009 r.; na zaproszeniu: Angelika Fojtuch performance „ZŁOdzieje” z 2005 r. i Lenka Klodova

fotografie - 6 sztuk; 20,2 / 30,2 cm
plakat – 1 sztuka; 29,5 / 42 cm
zaproszenia – 4 sztuki; 15/15 cm x2; 10/15 cm x2
foto